jOm kiTa tEngOk iKLan Ni!!

Monday, October 25, 2010

Coretan Si Kucing Comot!!!!



CORETAN SI KUCING COMOT



Hai semua...
Nama saya AMUT..
Keluarga baru saya yang bagi nama ni..
Singkatan bagi comot..
Tengok jela warna saya ni kan..
Hitam comot je..
Tapi bulu saya bersih tau...


Sebenarnya saya ada seekor lagi adik beradik..
Nama dia ANING, singkatan bagi kuning..
Warna dia mewarisi ibu saya..
Dia sangat comel..
Dulu keluarga ni cuma sayang dia..
Sebab dia berani tonjokanl diri dekat orang..
Saya ni pemalu..
Saya sedar siapa saya..
Tapi sekarang dia dah hilang..
Mungkin ada orang ambil dia..
Biasalah, dia kan cantik..
Tapi saya dah tak ada kawan sebaya lagila..


Saya sangat berterima kasih dengan keluarga ni sebab bagi saya tempat berteduh..
Walaupun saya selalu dapat makan sisa saja..
Ssekurang-kurangnya saya masih dapat makan..
Tak perlu nak cari..
Tuan saya selalu bawa makanan dari kantin tempat dia bekerja..
Sudah tentu makanan tu sedap-sedap belaka..
Cukupla untuk saya dan kucing-kucing peliharaan yang lain isi perut kami..


Bila orang tengok muka saya, mereka cakap muka saya ni tak ada perasaan..
Betul ke???
Mungkin sebab warna saya agaknya..
Orang nak cari mana satu mata dan mulut saya pun susah..
Tapi jangan risau..
Saya sayang keluarga saya yang baru ni..
Bila saya jilat kamu, maknanya saya tunjukkan terima kasih la tu..



Terima kasih sebab bela saya..
Saya janji saya tak akan buat kotor dekat rumah ni..
Saya janji saya akan doakan keluarga ni murah rezeki..
Itula hadiah tak ternilai yang saya mampu balas..
Walaupun dunia kita berbeza..
Semoga hubungan kita akan kekal sampai bila-bila..

Yang Benar,
Amut

2 comments:

Ajie Mohd Tahir said...

hahaha..biografi seekor kucing.hehe,nice

i.S.m.A~n.A.d.i.A said...

ditujukan khas tuk ko jiah.. bg memahami isi hati kucing..haha