Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jOm kiTa tEngOk iKLan Ni!!

Wednesday, June 29, 2011

LaLaLa....BaWaK aNaK pErGi KeRjA...



Ahad lepas, macam biasa aku kena pergi kerja.. Tak ada masa nak menikmati hujung minggu.. Karna cutiku tidak menentu.. huhu... Seperti rutin harian, my lovely Incik Yazid yang akan hantar pergi kerja..

Hari tu dia bawak anak buah kesayangan dia sekali.. Terkejut jugak aku budak kecik tu nak ikut..1st time..huhuh.. Budak kecik tu anak kakak my sayang.. Dia duduk dekat2 je dengan rumah aku..Tapi jarang dapat jumpa.. Hari minggu kadang2 dia balik kampung, rumah family my sayang..

Oh,lupa pulak.. Nama dia Nurin Imanina.. yang belakang nama ketiga dia aku lupa dah...Huhu.. Nama samaran dia Nurin, Iman, Bibi (Baby dlm bahasa cina).. My incik sayang pangiil dia Uyen ke Olin kot..Macam2 nama..huhuh

Aku suka bila dengar dia bercakap.. Comel je..Hahaha...
Bila aku dah masuk dalam kereta..
Aku tanyalah: Iman nak pergi mana... 
Dia jawab : Jalan2la...
hoho... comel2...

Sepanjang jalan dia duduk belakang, tak mau duduk depan.. 
Almaklumlah dah lama tak jumpa aku.. Malu2 kucing.. 
Sepanjang perjalanan jugakla my sayang for the 1st time bawak slow... 
Dah kena sound dengan aku, bawak budak kecik tu jangan nak laju2, 
kang brek emergncy terlambung ke depan kang..
Hahah.. Jahat aku ni marah laki..

Bila nak sampai dekat stesen minyak Mobil dekat area Batu Pahat, 
aku suruh my sayang berhenti singgah, beli roti bagi budak kecik ni...
Mana tak nya pagi2 bangun tidur,
dengan tak mandi terus dia ikut.. Mesti lapar kan.. 
Aku ajak budak kecik tu sekali turun pergi beli makanan.. 
Lama jugak pujuk.. Dia tak mau.. Lama2 baru nak turun.. 
My sayang cakap jangan dia mintak nak beli macam2 sudah..hehe.. 
(tak kisahla budak tu nak beli ape pun sebab duit my sayang yang bagi..hahaha)

Bila dah masuk,aku beli roti gardenia krim Vanila & Jagung 12 bijik.. 
My sayang pesan suruh beli banyak2, nak bawak balik rumah..
Sekali dah naik harga jadi 70sen daa... 
Aku bagi budak kecik tu 2 biji suruh bawak g kaunter, aku bawak 10..


Time nak bayar, dia asyik tengok keliling je..Tapi tak pulak berani nak mintak apa2 dari aku.. Hahahaha.. Garang sangat ke aku ni.. Aku tunjuk la gula2 kat dia.. Iman nak tak?? Dia cuma angguk2 kepala dengan gaya comelnya..hahah..

Bila dah naik kereta, bukan roti yang jadi benda pertama dia nak.. 
Dia nak bedal gula2 dulu.. Habis sebijik, sebijik lg dia nak..
Aku baru je nak tanya sedap x gula2 tu..
Dia cuma tunjukkan lidah dia menandakan dah habis kena telan pun!!! 
Cepat gila dia makan...  
KRUPPP KRAPPP KRUUPP dia kunyah gula2 tu.. 
Adess.. Ni kalau tunjuk semua memang habis.. Tapi memang tak dapat nak sorok pon.. 
Habis satu paket gula2 tu dalam tempoh masa yang singkat iaitu dari Mobil pergi opis aku..

Bila dah sampai opis,masa masih panjang, so macam biasa aku duduk dulu dalam kereta..
Snapla pic budak kecik neh.. Bukan main menyorok dia..Huhuh





malu eh???



dari kerana mata~~~



mata anak Jopun..huhuhu



lari menyorok!!



merenung masa depan..





muka tension aku asyik ambik pic dia..hehe



tolong.. nak balik!! hehehe


Pastu bila masa dah time,aku pun gerak keluar dari kereta..
Aku suruh budak kecik ni cium pipi aku..
Lepas salam dia cium..
Walaweh..feeling2 macam ada bawak anak pergi kerja..
Hahahah...
Sabar2 Nadia oi.... Tunggula nanti ye...


No comments: