Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jOm kiTa tEngOk iKLan Ni!!

Friday, June 3, 2011

JaNgAn TiDoR LaGi!!


ALKISAHNYA....

Semalam cam biasa balik kerja naik bas kuning a.k.a Causeway Link.. Tapi driver yang xselalu aku naikla...bas dia bawak nih seram sikit.. Bergoyang n melayang2.. Macam nak terbalik especially bila lalu jalan yang agak teruk..



Seperti kebiasaannya kalau aku dah mengantuk aku xkira kat mana aku nak landing... Lagi2 bas aircond camtu.. Senang je aku nak terlelap..huhuh... Ade comel macam baby ni x agaknya ek??huhuh


Selalunya aku tidur xberapa nak lena la.. Semalam hari redup je amcam nak hujan.. Lepas tu aku lena sangat tidor..tak rasa macam dalam bas pun.. Sedar2 je dah sampai UTHM.. Kira2 3km rasanya dari tempat aku kena turun..
 Dalam hati kata "Ah, jauh lagi..sempat seround lagi tido"..
Berlagak betol.. memangla selama 3bulan kerja ni xpernah lagi terlajak... ZZZZZZZzzzzzzzzzzz....





Aku antara sedar dengan x, rasa bas berhenti lama... Tetiba dengar dialog : "Amoi... tolong kejutkan amoi depan tu... Dah lepas Parit Raja ni.." Aku bukak mata sebelum amoi tu sempat kejut.. Terkejut gila tengok dah telajak sampai Green Point, Dalam 300m dari tempat aku sepatutnya turun.. HAHAHAAHAHA.. Ambik ngko..


Aku dengan muka malu yang teramat larila keluar dari pintu depan... Driver tu siap menganjing lagi : "Nasib baik aku perasan ngko... Kalau tak dah sampai mana dah... HAHAHAHA" 
Hadoi... selama ni kalau tertido memang aku tidur yang tak lena.. Sekejap2 mesti sedar.. Boleh pulak semalam lena gila2 lenanya... Dah kena menapak jauh sikit.. Sampai ke rumah aku tak tahan gelak sornag2.. Kuikuikui.. Tula.. Over confident sangat tak terlajak.. PADAN MUKA!!!

*setelah berbulan2 tak update entry & perap dekat draft, kejadian semalam memang tak sabar nak ditulis kat sini..hahaha

No comments: